Hva søren er det X-faktor holder på med?!

Hei dere.. Det er en liten ting jeg må ta opp med dere, for jeg kjenner at jeg blir fylt med sinne. Jeg vet ikke hvem som bestemmer det, men hva søren er det som skjer med at tidligere x-faktor deltaker Elin Gaustad ikke fikk lov til å delta videre? Nåværende x-faktor deltaker Ole Gustav Johnsen får fortsette til tross for at han ikke har "x-faktor".

 

Jeg har hørt at det å ha x-faktor, er å ha en god stemme og et godt utseende. Altså hele x-faktoren. Verken Elin eller Ole Gustav har x-faktor på grunn av utseende, og det er det x-faktor som sier! De har knallgode stemmer begge to, men allikevel ikke x-faktoren. Poenget mitt er at Ole Gustav fortsatt er med, mens Elin ikke er det? Hva søren?! Begge de to er jo handikappet!

 



aaaah, jeg blir så utrolig sinna! Kan noen forklare dette for meg?!

 



69 kommentarer

helene simensen

15.okt.2010 kl.20:22

men elin var jo ikke med i år vel ?:o
Hahha.. Heeelt enig! :)

SUP▲RKiMZ

15.okt.2010 kl.20:28

enig!!:o

KEN <3

15.okt.2010 kl.20:29

Kanskje de føler at må gjøre godt igjen for det usexy som skjedde med Elin i fjor. E9 med deg, Olegutten har ikke særlig X-Faktor.

TUT&KJØR fra KEN! <3

boredtodeath

15.okt.2010 kl.20:30

HELT ENIG !!! :/

Bengin ~ Mote&Glede

15.okt.2010 kl.20:32

helene simensen: nei? men de bør likevel bli behandlet likt, eller hva? :)

Signe&Elisabeth

15.okt.2010 kl.20:33

syns ikkje x-faktor skal holde på med forkjellsbehandlig, dei har like mykje det ''exstra'' talente som dei andre deltaagrane, dei har kansje ei større glede av og vere med på dette=)

gygi

15.okt.2010 kl.20:33

HELT ENIG :))))

Nannaa94

15.okt.2010 kl.20:33

de har noe bra i seg de å! jeg synes de er TØFFE som blir med :)

May-Teresa

15.okt.2010 kl.20:34

Hva faen er det du holder på med? Jeg syntes du diskriminerer veldig i dette innlegget, og det er veldig unødvendig av deg. Alle har en rett til å vere med i konkurranser om de er stygge, feite, ekkle, rare eller hva som hestetur. Det ear veldig bra at de i det minste lar dem vere med videre.

Anette Sk.

15.okt.2010 kl.20:34

Jeg kunne ikke vært mer enig, generelt x-faktor i år er jo helt på trynet!

AMALIE

15.okt.2010 kl.20:34

Fyfaen, er så enig. Elin har et litt 'spesielt' utseende bgr kreften hun hadde som yngre, men ingen kan si imot at hun var den flinkeste av alle der! Ble helt sjokkert. Hun hadde garantert vunnet.

ODA

15.okt.2010 kl.20:34

enig !

Jannike &#9829; Nilsen

15.okt.2010 kl.20:34

JAH Det er jo Jan fredriks verk da for en idiot! Han ser ikke på talentet men på utseende ! !

Feil.

15.okt.2010 kl.20:35

Kanskje det har noe med at konkurransen var større i fjor? Man må tenke litt rundt, ikke bare på enkeltprestasjoner.

Det kan også hende at dommerne fikk så mange klager på at Elin ikke kom videre at de har med Ole Gustav for å bevise at de ikke bryr seg om utseendet? Vil nå ikke si at noen av de er spesielt handikappet heller. Ole Gustav byr mye på seg selv.

andrea

15.okt.2010 kl.20:36

Elin er ikke handikappet, hun har bare problemer med synet. :p

Men Elin var utrolig flink, hun har mye mer x-factor enn de som er med nå, nesten alle har gjort det utrolig dårlig i kveld, synger surt og greier.

Bengin ~ Mote&Glede

15.okt.2010 kl.20:36

May: Har du ikke lest innlegget ordentlig?! Jeg diskriminerer ikke, jeg bare forteller x-faktor kravene! For min del skulle gjerne halve befolkningen i norge ha meldt seg på!:)Les det igjen du !

Inger Marie

15.okt.2010 kl.20:36

Elin Gaustad kom ikke videre, fordi Peter Peters mente at hun kom til å klare seg kjempebra uten å vinne x-factor. Derfor ga han de andre deltagerne en sjanse, slik at flere fikk noe ut av x-factor :)

Bengin ~ Mote&Glede

15.okt.2010 kl.20:37

Feil.: På VG-nett har de brukt ordet handikappet om begge to.

Bengin ~ Mote&Glede

15.okt.2010 kl.20:38

andrea: Hun er blitt omtalt som handikappet på grunn av synet/øynene. Hun har hatt kreft, så det er det ordet jeg også velger å bruke.

Feil.

15.okt.2010 kl.20:38

Bengin, nå skal man ikke tro på alt som står i avisen...

Sa ikke at de IKKE var handikappet heller? Bare at de ikke var spesielt mye handikappet. Problemer med synet er alt.

Mita

15.okt.2010 kl.20:39

Jeg mener ikke utseende skal ha noe å si. Utseende har da ingenting med stemmen å gjøre.

Caroline - NeverGiveUp

15.okt.2010 kl.20:40

Enig! Men tenk over det! Hun fikk jo platekontrakt av Jan Fredrik da! Så hun slapp jo godt unna :P

Feil.

15.okt.2010 kl.20:41

Nå er det en (Jan Fredrik) som syns at X-Faktoren er utseendet+stemmen i den rekkefølgen jeg skrev det.

Elisabet

15.okt.2010 kl.20:42

seriøst? syns egentli du ikke snakker noe pent om noen av personene her. De er personer med følelser de også sånn som alle andre mennesker!!!!

jeg mener at x-faktor ikke trenger å dreie seg om utsende! det bør heller gå på talentet. og jeg syns du beskriver det helt feil!!

Bengin ~ Mote&Glede

15.okt.2010 kl.20:42

Caroline: hehe ja :D

Feil.

15.okt.2010 kl.20:43

Elisabeth, jeg tror du må lese innlegget om igjen ;)

Hun har ikke skrevet noe om at de er stygge? Hun syntes det var rart at Ole Gustav kom videre, men ikke Elin.

Feil.

15.okt.2010 kl.20:44

Men hun har nok skrevet dette i hast, fordi det er en del hun ikke at tenkt over ;)

Bengin ~ Mote&Glede

15.okt.2010 kl.20:45

Feil.: Jeg har tenkt på dette lenge! Kan du skrive sammenhengende? i èn kommentar? det hadde vært flott ;)

mrtl

15.okt.2010 kl.20:46

folk synest vell det er mer viktig at damer skal ser bra ut vist de skal ha talent. for folk godtar at menn kan ha talent og se handikapet ut. men folk godtar vell ikke at damer kan se handikapet ut og ha talent ? ^^

Bengin ~ Mote&Glede

15.okt.2010 kl.20:46

mrtl: Jeg har tenkt tanken..

Frida April

15.okt.2010 kl.20:50

Jeg syntes det er helt idiotisk at han fikk gå videre til de "12 beste", da han absolutt ikke kan synge. Elin, der i mot, - hun har en stemme av dimensjoner! Det er provoserende at hun ikke kom videre blandt de "12 beste" i fjor, da hadde hun søren meg stikki av med seier og! :)

Minebilderr

15.okt.2010 kl.20:50

egentlig ganske enig :)

Feil.

15.okt.2010 kl.20:51

Vel. Som jeg skrev i stad, så var konkurransen sterkere i fjord? Og Peter Peters sa nei, fordi han ville gi de andre deltakerne en sjanse, noe som jeg syns er dritrart, fordi de leter etter X-faktoren, og når de finner den, sender de henne bort?

Og det at dommerne fikk mange klager på at Elin ikke kom videre, så de ville ikke gjøre tabben igjen.

Lille Frøken Norge

15.okt.2010 kl.20:52

Enig, men x-faktor går ikke bare på utseendet. Man kan ha x-faktor og ikke være det som regnes som pen. Det at Elin ikke gikk videre i fjor var helt idiotisk og det er vel de aller fleste enig i også. Skjønner ikke helt at Ole Gustav fortsatt er med, skjønner jeg ikke, for jeg synes verken han har x-faktor eller en spesiell stemme.

elisabeth

15.okt.2010 kl.20:55

jeg vet ikke jeg, men jeg syns du beskrev begge to med litt rare ord, som kanskje burde vært byttet ut med noe "mildere". men ellers er jeg enig. :)

Julie Bigseth

15.okt.2010 kl.20:57

helt enig!

www.mariafo.blogg.no

15.okt.2010 kl.20:59

Elin er vell ikke handikapet?

mshmaria

15.okt.2010 kl.21:04

enig !

Fin blogg.

Silje

15.okt.2010 kl.21:04

X faktor handler overhodet IKKE om utseendet. For hva er da vitsen med at det kun skal være en sangkonkurranse?

Og Ole Gustav har stemmen, men kanskje ikke det "typiske" utseendet, men skal vi sende han hjem fordet da? Elin ble i fjor sendt hjem fordi de andre deltagerene i hennes gruppe var hakket bedre enn henne og utviklet seg etter kommentarene fra dommerne, ikke på grunn av utseendet.

Jeg synes det er flott at de gir Ole Gustav en sjans selv om han ikke har det perfekte utseendet, men for i helvete har vel det perfekte utseendet? ikke du en gang har det.

tenk litt før du skriver, du virker helt sinnsykt innkompetent ut i fra teksten her å dømme.

Pati

15.okt.2010 kl.21:05

Hva mener du med handikappet?!

christianeoedegaard

15.okt.2010 kl.21:11

det er forskjellige dommere, det er en ting. + ole gustav har jo x-faktoren? Han viser oss hvilken glede det er i å synge. Han viser att han elsker det han holder på med. visst ikke det er x-faktor. så vet jeg ikke hva x faktor er. :-)

Therese ;)

15.okt.2010 kl.21:12

slapp av du.

De skjønte at det var feil å la Elin gå ut etterpå, dermed ga de henne en platekontrakt. samme som vinnern av x-factor får. og ole gustav gikk ikke veldig mye lenger enn elin før det er opp til seerne og stemme finalistene videre. Tviler på at utseendet til finalistene har stort å si. Så utseende og handikap har neppe noe med saken å gjøre, latterlig og lese det innlegget her, syntes nå jeg. Men det med at Elin gikk ut i fjord, var opp til EN mann. og det var hans valg, og hans mening.

Tine

15.okt.2010 kl.21:14

det kan jo hende dommerene synes han har x-faktor, selv om du ikke synes det? Dessuten er ikke Ole Gustav like sensitiv som Elin (etter det jeg har sett), og det å vere sikker på seg selv er en del av x-faktoren :)

15.okt.2010 kl.21:16

ser du får deg at elin kanskje kan synge noen sanger utenom ' rolig sanger'?? NEI! jeg sier ikke at elin er dårlig til å synge.... men hun passer best til å sitte på en stol å synge..

Margot Espedal

15.okt.2010 kl.21:16

For det fyrste er det heilt utruleg at du har skrive at verken Elin eller Ole Gustav ikkje har utsjånaden med seg. Kven trur du at du er, kanskje ? Trur du at du ser betre ut ? Kven som er tiltrekkande, vakre eller pene har ikkje noko med kva ein enkelt person seier, heller ikkje eit større fleirtal, for alle kan vere fine i kvar og ein sine auger. Der er derfor det ikkje finnast nokon som er PERFEKT, for vi er alle ulike, og har ULIKE meiningar om kven som er "perfekt". Så det er utruleg toskje skrive av deg, det må eg berre sei.

Ellers er eg heilt einig i at dei ikkje burde verte behandla ulikt. Har dei kasta ut Elin grunna at dei ikkje meinte ho hadde heile x-faktoren - som dei igjen meiner om Ole Gustav, så burde det same gjelde han ! Viss det er fullt og heilt slik som vi seier no, så vil nok dommarane få høyre det ein gong i kommande framtid.

leana

15.okt.2010 kl.21:17

helt enig

..

15.okt.2010 kl.21:18

Det var ikke Jan Fredrik sin feil at hun ikke gikk videre! Han ville jo ha henne med videre!

Therese ;)

15.okt.2010 kl.21:20

Nei, det var han peter som ikke ville ha hun med videre ;-)

Leanda &lt;3

15.okt.2010 kl.21:20

Jeg synes ikke at vi skal være "urettferdige" mot de som har stemme, men kanskje ikke utseende. Stakkar, skal de dømmes fordi de har blitt født med en feil de ikke kan noe for? ;s Tine, jeg er enig! Han har x-factor altså! Han underholder og synger bra og er ganske sikker på seg selv! Han hjelper oss bare med å forstå at alle er forskjellige :) Synes egentlig ikke Elin var utrolig flink, følte hun var veldig "anonym", men hun kan jo synge!

15.okt.2010 kl.21:30

May - Theresa du har jo helt misforstått innlegget!!

Bengin ~ Mote&Glede

15.okt.2010 kl.21:36

Jeg sier ikke at noen er stygge, absolutt ikke! Man skal ikke dømme noen etter utseende, og det har jeg heller ikke gjort. Jeg har bare skrevet etter den informasjoen jeg har fått fra avis og nett. Les da dere, leess!!

Lilli

15.okt.2010 kl.21:38

Synes hele x-faktor er noe årntlig surr jeg. De som blir plukket ut er jo ikke bra engang, nei fysj og fysj, la oss heller få tilbake idol..

15.okt.2010 kl.21:39

Herregud - skjerp dere. Dette innlegget var jo bare en lite frustrasjon over hvorfor Elin ikke kom videre!! X-faktor handler ikke om bare utseende, men de har hele tiden sagt at dersom man skal oppnå å komme videre i x-faktor må man ha ALT. Det handler ikke om utseende uansett hvordan det er blitt lagt frem. Skjerp dere. Når dere skriver at innlegget er diskriminerende så er det jo dere som synes at noe ved disse personene er rart eller annerledes. Halloen !!

Bengin ~ Mote&Glede

15.okt.2010 kl.21:41

Lilli: Er enig der du ;) Etter min mening så har navnet "x-faktor" blitt en navn som "nedverdiger" enkelte om jeg kan si det. Marion er ikke helt den dommeren jeg trodde. (aalt for snill med comments).

Bengin ~ Mote&Glede

15.okt.2010 kl.21:42

Anonym: Takk! Endelig èn som skjønner hva jeg mener.

15.okt.2010 kl.21:45

Margot : Nå er det jo du som lager trøbbel og prater masse tull. LES VG NETT så får du se hva som er skrevet der!!

StineCamillasinblogg

15.okt.2010 kl.23:39

Jeg synes det var utrolig merkelig at Elin ikke kom med videre, for hun hadde absolutt potensiale til det. Jeg ble skikkelig sur når hun ikke kom videre. Men heldigvis fikk hun platekontrakt, og det fortjente hun virkelig.

Jeg synes at Ole Gustav også er utrolig flink til å synge og han er sjarmerende selvom han ikke har et kjempe pent utseende. Men det har jo ikke Kurt Nilsen heller! Ole Gustav synger kjempe rent, og han treffer tonene.

Jeg tror kansje at x-factor dommerene har fått utrolig mye kritikk til dette her. Det var mange som røk ut av Idol, fordi de var for store og slike ting, og det blir feil! Jeg tror rett og slett at de ikke tør å dømme folk etter utseende lenger, siden de ha fått veldig mye kritikk.

Men jeg synes det var feil at Ingrid av x-factor i år! Det er mange som har lurt på om det har noe med utseende hennes å gjøre, for hun har absolutt en kraftig og bra stemme!

Jeg synes det blir feil at Elin ikke gikk videre i fjor og at Ingrid ikke gikk videre i år! Hvorfor velger de liksom ut de med best stemme? Bare fordi de ikke har det "rette" utseende!

Beklager for lang kommentar, hehe

kjæresten ;-* &lt;3

16.okt.2010 kl.00:41

alle kan ikke være like søt som da,jenta mi! <3

Bengin ~ Mote&Glede

16.okt.2010 kl.01:47

Takk for alle kommentarene og synspunktene deres! Er ikke helt enig med noen av dere må jeg si :)

Anne - Reiseliv & FOTO!

16.okt.2010 kl.09:51

enig med deg, men jeg synes jo ikke Ole Gustav har en knallbra stemme heller jeg da, men at Elin ikke gikk videre fatter jeg ikke. Dette året ville jeg hatt Ingrid videre også, hun som hadde hatt kreft i øynene, men de sendte henne hjem også. Urettferdig.

Elisabeth

16.okt.2010 kl.20:26

Dette innlegget må du ha skrevet i hast... dårlig tenkt ut :)

Bengin ~ Mote&Glede

16.okt.2010 kl.23:50

Elisabeth: nei, dere er nok nødt til å lese det ordentlig!

~Jp~

17.okt.2010 kl.05:04

Okey, Til alle dere lesere med dysleksi, ta å få noen til å oversette det til dere, så slipper dere å klage på et meget bra og godt innlegg. tenk igjennom 2-3 ganger til før dere gidder å kommentere...

Eviie

22.okt.2010 kl.22:05

helt enig! teit!
Jeg er helt enig med deg!

Hanne

31.okt.2010 kl.21:08

dere som komenterer negativt har ikke skjønt en dritt av hva hun prøver å fortelle dere?! syns dere skal lese flere ganger! og vær så snill, ikke prøv å vri det til en dum sak? tipper at DERE ikke vil forstå engang! og du som skriver at det er heilt utruleg at du har skrive at verken Elin eller Ole Gustav ikkje har utsjånaden med seg. hun har faktisk skrevet at det er det XFACTOR SOM MENER! kansje jeg skal sitere bengin siden du ikke klarte å lese det selv? hun skrev; Jeg har hørt at det å ha x-faktor, er å ha en god stemme og et godt utseende. Altså hele x-faktoren. Verken Elin eller Ole Gustav har x-faktor på grunn av utseende, og det er det x-faktor som sier!" DET ER DET XFACTOR SOM SIER! glemte du å lese den setningen, eller prøvde du og ignorere den? det er jo DERE som gjør dette negativt, bengin har ikke skrevet et negativt innlegg! sorry for skrivefeil og diverse, blir irritert på dere negative mennesker. negative folk.

Bengin ~ Mote&Glede

01.nov.2010 kl.23:32

Hanne: Takk for den støttende kommentaren! Er glad du skjønner.

Ukjent !

02.nov.2010 kl.13:22

Fy Faen ! Dette er det teiteste inlegge jeg har sett ! Det er frekkt asså ! Jeg syns det er drit bra til at de ikke har det fineste utsene !

Skriv en ny kommentar

hits